dilluns, 14 de febrer del 2022

PROGRAMACIÓ I ACTIVITATS DEL SEGON TRIMESTRE

   Estimades famílies, aquest segon trimestre no podem fer la reunió de famílies pel protocol COVID, i aleshores, us volem comentar alguns dels continguts que ja estem treballant i introduirem al llarg del trimestre.

Titelles: 

-Capsa sorpresa. Els infants han d'endevinar què hi ha dins la capsa fent preguntes que només es puguin contestar amb un sí o no. Així treballem, atributs dels objectes, deducció, continguts lògico-matemàtics, adjectius...etc. La titella que introdueix aquesta activitat és na Grogueta als crancs i na Rati als micos. 

-Titella menja-lletres. Aquesta activitat us l'expliquem a un post apart. A la classe hem preparat un espai on anirem penjant les coses que trobin a les vostres cases. Els crancs tenen al Llop Menjalletres i els micos al Coco menjalletres. 

Les titelles són un element molt potent i motivador pels infants doncs connecten amb la seva emoció i aconsegueixen la participació de tothom. 

Activitats matemàtiques. Farem servir diferents jocs per apropar als infants a l'ús dels números en la seva vida quotidiana i també crearem la necessitat d'utilitzar el número per poder jugar.  

-Penjadors amb números. 

-Bitlles. 

-Diana. 

-Conte del centpeus i descoberta de la talla de les seves sabates. Col·locació a una gràfica. 

-Gràfiques del temps. Enregistram a diari el temps i a final del mes comptabilitzam els dies. 

-El tren. Repartim "billets de tren" on troben una quantitat i han de seure al seu puesto assignat reconeixent el número. 

-Carreres de cotxes. Quin arriba més lluny? 

-El mocador. Identificació d'un número.

-Jocs de taula. 

També fem feinetes per practicar el traç i anar fent autoavaluació de quins números i quantitats tenen assolits.   

A partir de la propera setmana us demanarem un llibre de casa vostra que l'infant vulgui dur al centre. Els llibres no tenen perquè ser necessàriament contes sinó que poden reflectir els interessos dels vostres fills /es . P.e. poden ser llibres d'animals, de païssos, de poesia infantil, del cos humà...El que volem les tutores és conèixer millor allò que els agrada als nostres alumnes per poder continuar treballant en la línia dels seus interessos ja que això resulta més motivador i aconsegueix que avancin en els seus aprenentages. 

Racons d'aula. En properes entrades us mostrarem les propostes d'aquest trimestre. 

Hivern. Dins d'aquesta programació, englobam propostes d'artística, dites i poemes de l'estació, les festivitats com són el dia de la Pau i el Carnaval. 

Projecte de treball. Durant les properes setmanes a dins de cadascuna de les classes sorgirà un projecte que serà diferent a les dues aules doncs sorgeix dels interessos dels infants. Us anirem informant d'allò que treballem. 

Jornades Culturals. Giraran al voltant de la figura dels dracs i les dragues. 

Com ja sabeu en la nostra programació i de caracter anual tenen molt de pes, els hàbits i rutines, l'assemblea, el/la encarregat/ada, les activitats de cohesió de grup, cooperatives i els cercles de diàleg.

Us recordem que els dilluns de vuit a nou es poden realitzar tutories individuals.

Molt contentes d'acompanyar als vostres fills i filles en el seu dia a dia,

Pilar i Eva 








 Coco menjalletres



 Rati




Queridas familias, este segundo trimestre no podemos hacer la reunión de familias por el protocolo COVID, por la tanto, os queremos comentar algunos de las actividades que ya estamos trabajando e introduciremos al largo del trimestre.

Marionetas:

-Caja Sorpresa. Los niños y niñas tienen que adivinar qué hay dentro de la caja haciendo preguntas que sólo se pueden preguntar con un si o no. Así trabajamos atributos de los objetos, deducción, contenidos logicomatemáticos, adjetivos... etc. La marioneta que introduce esta actividad es Grogueta para los crancs i Rati para los micos.

Las marionetas son un elemento muy potente y motivador para los peques pues conectan con su emoción y consiguen la participación de todos y todas.

 Actividades matemáticas. Utilizaremos juegos para acercar a los niños y niñas el uso de los números en su vida cotidiana y también  crearemos la necesidad de utilizar el número para poder jugar.

-Bolos

-Diana

-Perchas con número. 

-Cuento del Ciempiés y descubrimiento de la talla de sus zapatos. Colocación en una gráfica.

-Gráfica del tiempo. Registro a diario del tiempo y a final del mes contabilizamos los días.  

-El tren. Repartimos "billetes de tren" donde encontramos una cantidad y se tienen que sentar en el asiento correspondiente reconociendo el número.

-Carreras de coches, ¿Cuál llega más lejos?

-Juego del pañuelo. Identificación de un número.

-Juegos de mesa

También hacemos fichas para practicar el trazo e ir haciendo autoevaluación de qué números y cantidades tienen consolidado.

A partir de la semana que viene os pediremos libros de vuestra casa elegidos por vuestros hijos/as. Los libros no tienen por qué ser necesariamente cuentos si no que pueden reflejar los intereses de ellos/as. Por ejemplo, pueden ser de animales, de paises, de poesía infantil, del cuerpo humano... o de cualquier tema que le guste. Lo que queremos las tutoras es conocer mejor sus gustos e intereses para poder continuar trabajando en la línea de sus motivaciones ya que de esta manera se consigue con más facilidad que avancen en sus aprendizajes. 

Rincones de aula. En próximas entradas os enseñaremos las propuestas de este trimestre. 

Invierno. Dentro de esta programación englobamos propuestas artísticas, refranes y poemas de la estación, festividades como el día de la Paz y el Carnaval.

Proyecto de trabajo. Durante las siguientes semanas, dentro de cada una de las clases, surgirá un proyecto que será diferente en las dos aulas pues surgirá de los intereses de los alumnos/as. Os iremos informando. 

Jornadas Culturales. Girarán alrededor del tema de los dragones y dragonas.

Como ya sabéis en nuestra programación y de carácter anual tienen mucho peso los hábitos y rutinas, la asamblea, el encargado y encargada, las actividades de cohesión de grupo, cooperativas y los círculos de diálogo.

Os recordamos que los lunes de ocho a nueve se pueden realizar tutorías individuales.

Felices de acompañar a vuestros hijos e hijas en su día a día,

Pilar y Eva

                                        

                                          Llop Menjalletres



Jirafa Grogueta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ELS NOSTRES POEMES