diumenge, 1 de maig del 2022

HIVERN I ALTRES COSETES

Hola famílies! Anem a posar-nos al dia! 
¡Hola familias! Vamos a ponernos al día.
Durant el segon trimestre vàrem treballar al voltant de l'hivern i les festivitats que engloba. 
Hem apres dites i poemes
Durante el segundo trimestre estuvimos trabajando sobre el invierno y las festividades que engloba. 
Hemos aprendido refranes y poemas. 




 ... i realitzat activitats plàstiques relacionades amb l'estació com pintar amb aquarel·les i ceres flocs de neu i fer gorros amb grafismes diversos. 
...y realizado actividades plásticas relacionadas con la estación como: pintar con acuarelas y ceras copos de nieve y hacer gorros con grafismos diversos. 












Lo bo de fer aquest tipus de tècniques i pràctiques amb ells, és que després ho interioritzen i juguen de manera autònoma dins del temps que els hi donem pel joc lliure a la classe. 
Lo bueno de hacer este tipo de técnicas y prácticas con ellos, es que después lo interiorizan y juegan de manera autónoma en el tiempo que les damos para el juego libre en clase. 

En la darrera setmana hem fet "neu" artificial i hem treballat les matemàtiques per posar les mesures exactes per aconseguir una bona textura. Els ninots de neu, "efímers" els teniu a casa 😋
En la última semana hemos hecho "nieve" artificial y hemos trabajado las matemáticas para poner las medidas exactas para conseguir una buena textura. Los muñecos de nieve "efímeros" los tenéis en casa. 




















La primera celebració que vàrem dur a terme va ser la del dia escolar de la no violència i la pau. Com a resultat vàreu poder veure el colom (vàrem explicar que és un símbol) tant bonic que significava que tots junts hem de treballar per aconseguir-la. Vàrem llegir contes i també va sorgir una iniciativa polida de fer un abecedari de paraules polides. Els nens tancaven els ulls i havien d'imaginar alguna cosa que els posés feliços. Les vàrem anar anotant i les continuem pensant i anotant a mesura que ens van sorgint. 
La primera celebración que llevamos a cabo fue el día escolar de la no violencia y la paz. Como resultado pudisteis ver la paloma de la paz (explicamos que es un símbolo) que significaba que todos juntos debemos trabajar para conseguirla. Leímos cuentos y también surgió una iniciativa bonita de hacer un abecedario de palabras bonitas. Los niños/as cerraban los ojos y debían imaginar una cosa que los hiciera felices. Las fuimos anotando y las continuamos pensando y anotando a medida que van surgiendo. 











El carnaval el podreu veure en el següent post. 
El carnaval lo podréis ver en el siguiente post. 

A classe també vàrem anar confegint el nostre nou racó simbòlic que és un restaurant italià. Triar el nom, el material necessari, la disposició de les coses...tot ha estat una feina conjunta i el resultat és un racó molt viscut. Aquest procés ha estat important perquè havia observat que no s'implicaven molt en el joc simbòlic l'any passat i d'aquesta manera, fen-tlos ser part, el senten com seu i hi juguen molt. 
En la clase también hemos ido creando nuestro rincón simbólico que es un restaurante italiano. Elegir el nombre, el material necesario, la disposición de las cosas...todo ha sido un trabajo conjunto y el resultado es un rincón muy vivido. Este proceso ha sido importante porque había observado que no se implicaban mucho en el juego simbólico el año pasado y de esta manera, haciéndolos partícipes, lo siente suyo y juegan mucho más. 

No ens falta detall: forn, pasta, espaguettis, pizzas, caixa registradora, sous, coberts, plats i gots, tpv, màquina registradora, llibreta per agafar les comandes...un èxit el restaurant Mario & Luigi. També vàrem aprendre una cançó en italià que us enregistrarem un dia d'aquests. 
No nos falta detalle: horno, pasta, espaghuettis, pizzas, caja registradora, dinero, cubiertos, platos, vasos, cocina, tpv, máquina registradora, libreta para coger las comandas...un éxito el restaurante Mario & Luigi. También aprendimos una canción en italiano que os grabaremos un día de estos. 
Previo a la selección del rincón simbólico salimos por el pueblo a conocer a nuestros restaurantes vecinos y ver qué necesitábamos. 











Hem continuat treballant en les nostres idees, fent collars que implicaven molta més destresa motriu i sortint-se amb èxit. 
Una altra de les iniciatives de la classe per part de Gala va ser anar a muntar a cavall i encara que no ho hem pogut materialitzar encara, ho esperem amb il·lusió. 
Hemos continuado trabajando en nuestras ideas, haciendo collares que implicaban mucha más destreza motriz y haciéndolo con éxito. 
Otra de las iniciativas de la clase surgió de Gala y fue ir a montar a caballo. Aún no la hemos podido materializar pero la esperamos con ilusión. 


La festa de la foscor va sorgir per iniciativa d'Anaïs i tots varen anar aportant idees de manera que una, sen's ha quedat curta! Haurem de repetir! Els infants estaven superexcitats. 
Vàrem jugar a l'escondite a la foscor. Vàrem amagar coses fosforescents i les havien de buscar, vàrem llegir un conte a les fosques i vàrem veure una bola molt especial. Volen repetir! Aquesta festa suposa enfrontar-se a pors amb els amics, de manera divertida i lúdica. 
La fiesta de la oscuridad surgió por iniciativa de Anaïs y todos fueron aportando ideas de manera que una sola, ¡se nos ha quedado corta! Tendremos que repetir! Los niños estaban super contentos. 
Jugamos al escondite en la oscuridad. Escondimos cosas fosforescentes y las tenían que buscar, leímos un cuento a oscuras y vimos una bola muy especial. ¡Quieren repetir! Esta fiesta supone enfrentarse a los miedos con los amigos y compañeros de manera divertida y lúdica. 














Malgrat hem fet la tria per iniciar un projecte, el deixarem pel tercer trimestre ja que en les properes setmanes treballarem al voltant de la figura del drac a històries, llegendes amb motiu de les Jornades Culturals. Estau convidats a participar, amb cançons, material, informació, manualitats....Us espero amb il·lusió! (Això ja ho hem fet, us espero al próxim post del carnaval). 

A pesar de que ya hemos hecho la selección de tema para un proyecto, lo dejaremos para el tercer trimestre ya que en las próximas semanas trabajaremos sobre la figura de los dragones en historias y leyendas con motivo de las Jornadas Culturales. 
Estáis invitados a participar, con canciones, material, información, manualidades...Os espero con ilusión! (Esto ya lo hemos hecho...os espero en el próximo post del carnaval)











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ELS NOSTRES POEMES